دزدگیر خودرو
نوشته شده توسط : ipooshak

دزدگیر خودرو

با توجه به اینکه این روزها دزدی از ماشین روز به روز در حال افزایش است، استفاده از دزدگیر خودرو و همچنین ردیاب خودرو یک امر بسیار مهمی است که صاحبان خودرو بهتر است که انجام دهند. یکی از مواردی که می توان امنیت خودرو را بالا برد استفاده از دزدگیر خودرو می باشد که بتواند جلوی دزدیده شدن خودرو را بگیرد.

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه یک دزدگیر خوب چه ویژگی هایی داشته باشد آشنا کنیم.

دزدگیر خودرو باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

برای آسودگی خاطر و در امان بودن خودرو استفاده از دزدگیر خودرو و همچنین ردیاب خودرو برای تمامی ماشین ها پیشنهاد می شود. یک دزدگیر خوب علاوه بر امنیت باید دارای ویژگی های خاص دیگری باشد که بتواند به امنیت خودرو کمک زیادی کند. ویژگی هایی از قبیل آنتن دهی بالا، نشان دادن باز و بسته بودن درب ها و ساختار ساده ای باشد که بتوان به راحتی با آن کار کرد.

انواع دزدگیر خودرو و ردیاب خودرو

دزدگیرها دارای انواع بسیار متنوعی هستند و به چند دسته تقسیم می‌شوند. دارای ویژگی های مانند بالابر شیشه‌ها، حسگرهای لرزشی ضربه‌ای التراسونیک و چندین مورد دیگر است که با سیگنال دهی بالا و قوی خیال مالک را از امنیت خودرو راحت می کند. دزدگیرهای حرفه ای دارای امکانات زیادی هستن در حالیکه دزدگیر های ساده امکانات خاصی ندارند ولی به دلیل قیمت پایین بسیار محبوب و پر استفاده هستند.

استفاده از دزدگیر های تصویری با نمایش باز شدن درب خودرو بر روی ال سی دی دزدگیر و برخورداری از برخی حسگرها دارای امنیت بالایی هستند.

هرکدام از المان های دزدگیر های تصویری نشان دهنده اتفاقی است که در آن لحظه به خودرو شما وارد شده است، بطور مثال نشان دادن علامت چکش بر روی صفحه ال سی دی دزدگیر نشان دهنده این است که به خودرو ضربه ای وارد شده، همچنین نشان دادن درب به معنی باز بودن درب خودرو می باشد و علامت قفل به معنی قفل بودن درب ها می باشد و حتی در بعضی از دزدگیرهای حرفه ای موقعی که ماشین آژیر بزند ریمود به لزره در می آید

انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارند که هر کدام بر اساس امکاناتی که دارند دارای قیمت های مختلفی هستند.

ردیاب مغناطیسی با قابلیت شنود IR180

ردیاب IR59 که ردیاب ارزان قیمتی است.

ردیاب آهنربایی نظامی IR1500

ردیاب پیشرفته و دزدگیر ماهواره ای خودرو IR230

ردیاب خودرو ارزان و با ضمانت IR69

ردیاب دیاگ IR90

ردیاب شخصی پرسنلی افراد IR160

ردیاب فندکی IR140

ردیاب دارای کابل شارژ اندروید شنود دار IR410

این موارد انواع مختلف ردیاب هستند که دارای قابلیت خاص خود می باشند.


انواع حسگر دزدگیر خودرو

حسگر ضربه‌ای در سیستم دزدگیرها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. این حسگر در مواقعی که به شیشه یا بدنه ماشین ضربه ای وارد می شود دزدگیر سریعا به صدا درآید و مالک متوجه ناامنی خودرو خود شود. 

حسگر التراسونیک از دیگر حسگرهای مربوط به دزدگیر خودرو می باشد که بسیار پیشرفته تر کار می کند . گاهی وقت‌ها سارق بدون اینکه ضربه ای به خودرو وارد کند درب را باز و وارد خودرو می‌شود که عملاً در این حالت از حسگر ضربه‌ای اخطاری نمی دهد. ولی با وجود حسگر التراسونیک سیستم دزدگیر سارق را بخوبی شناسایی می کند و به مالک خودرو اطلاع می دهد. این حسگر با پرتاب ارتعاشات صوتی که قابل دیدن و شنیدن نیستند محیط داخل خودرو را در هر ثانیه مورد بررسی قرار و به این صورت سارق را تشخیص می‌دهد. 

حسگر دما یکی دیگر از حسگرهای دزدگیر ماشین است. در برخی از دزدگیرها مجهز به سنسور دما هستند که دمای داخل خودرو را نشان می دهند و از طریق تغییر دما در داخل کابین  موارد مشکوک را شناسایی و هشدار می دهد.

 مدلی دیگر از دزدگیرهای تصویری هستند که سیم کارت خور هستند و اگر سیم‌کارت موردنظر از ماشین فاصله بگیرد یکی از حسگرها فعال می‌شود و در صورت خطر به تلفن همراه پیامک میزند.

 





:: برچسب‌ها: دزدگیر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: